Direktlänk till inlägg 29 april 2016

Amning vs flaska..

Av Elin Alzén - 29 april 2016 13:27

Jag har länge gått och tyckt att jag är dålig som inte har fått till amningen helt utan att jag har varit tvungen att ge en liten flaska tillägg. Men för ett par veckor sedan började jag att helamma bara sådär. Då hade väl kroppen kommit igång som den skulle.

Men i onsdags var jag på babymassage och där träffade vi 7 andra föräldrar med sina bebisar och det visade sig att det bara var jag som ammade! Alltså 7 av 8 mammor gav sina bebisar mordersmjölksersättning.

Efter i onsdags onsåg jag att jag inte alls har behövt mått dåligt över att ge Olivia lite ersättning när det numera är mer vanligt att ge ersättning istället för bröstet.

Och efter i onsdags så kan jag sträcka lite extra på mig och känna mig stolt över att kunna ge min bebis det hon behöver!

 
 
Maria

Maria

30 april 2016 09:31

Alltså... Vad är det för fel på folk? Varför är det fel med flaska? Varför kan man inte bara vara nöjd med att barnet mår bra och blir mätt? Varför ska flaska vara så jävla tabu? Flaskbarn är också barn, flaskbarn är också friska barn, flaskbarn är också rätt! Lägg ner nu!

http://Mabaja.blogspot.com

Elin Alzén

30 april 2016 10:41

Jag känner inte att jag ska behöva försvara mitt tyckande och tänkande utan snarare skriva en rättelse/förklaring..

Jag har aldrig påstått att det inte är rätt att ge flaska. Jag tycker att det är ett bra alternativ när det finns dom som inte kan eller vill amma!

Det jag menade var att jag blev förvånad över att det inte var någon mer än jag som ammade utav 8 familjer!

Jag har aldrig påstått att det är fel att ge sitt barn ersättning, jag har bara tyckt att det är dåligt av mig att inte kunna amma fullt när jag vill kunna helamma mitt barn!

 
Ingen bild

Lena

1 maj 2016 02:01

Jätte fin bild på er💞 Du ska absolut inte känna dig dålig. Njut så länge du kan amma, den närheten är obeskrivbar😊 Tycker de är helt galet att fler o fler ger flaska ist för bröstet. Sen finns de självklart olika anledningar till varför man gör så.

Elin Alzén

1 maj 2016 10:24

Det är väl bland annat dagens stressande samhälle och alla krav på sig som gör att många väljer bort amningen..

Det är helt underbart att amma :)
Tack Lena! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Alzén - 10 maj 2019 12:03


När M är på jobbet och O är på förskolan samt att L sover så blir känslan av ensamhet väldigt påtaglig. En dag som denna hade jag tagit upp telefonen för att ringa pappa och klaga lite men det kan jag ju inte göra. Jag var en sväng till Öppna försk...

Av Elin Alzén - 3 januari 2019 22:37

Man brukar ha ganska klassiska nyårslöften som man inte brukar kunna hålla, så i år satsar jag på ett som inte borde vara så svårt att uppfylla. Att tänka lite mer på mig själv! Att ta hand om mig, kroppsmässigt och utseendemässigt :) göra så att jag...

Av Elin Alzén - 31 december 2018 19:13

Nyår och ett nytt år på ingång. Detta årsbyte känns tungt. Kanse för att 2018 har stått för två tunga förluster i mitt liv. Först min älskade katt och sedan min älskade pappa. Saknaden går inte att beskriva. Men det kom lite lycka då min älskade Li...

Av Elin Alzén - 21 november 2018 17:58


Tiden går fort pch jag känner att jag inte har tid att sörja. Saknaden är fruktansvärd och impulsen att inte ta upp telefonen varje gång jag går till och från Olivias förskola är nästan de svåraste. Jag tar upp den, startar skärmen och sen kommer jag...

Av Elin Alzén - 13 november 2018 23:18

Idag firar jag 28 år. Eller ja, fira och fira. Har fått några grattis samt en fin present. Ska få unna mig lite massage. Egentid är något jag sällan får så kan vara skönt med en riktig helkroppsmassage! Dock är det konstigt att fylla år så nära in...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards