Alla inlägg under september 2018

Av Elin Alzén - 27 september 2018 19:40

Var på det sista barnmorskebesöket idag, och det resulterade i en tid på förlossningen.
Låg 2 timmar med ctg och de tog lite proveroch ett blodtryck.
Var pga misstanke om havandeskapsförgiftning men troligtvis så r det sorgen som gör att mitt blodtryck ligger högt..

Efter många timmar på förlossning visade det sig att allting såg fint ut. Dock fick jag en hinnsvepning och h*vete vad ont det gjorde. Efteråt gjordes ett ultraljud och läkaren tyckte att det var lite för lite fostervatten så hon bokade in mig på en ny hinnsvepning i hopp om att förlossningen startar på riktigt. Så lördag ska jag tillbaka och denna gång får jag se om allt startar eller om jag blir igångsatt på måndag. Men hursom så är det bara en helg bort innan min/vår lilla bebis är här! Som vi längtar <3

Av Elin Alzén - 21 september 2018 15:53

Så kom samtalet från min bror som jag absolut inte ville få. Vår älskade pappa är död.
Han som hade planer på att komma och hälsa på när 7e barnbarnet kommer till världen. Han som såg fram emot att få träffa sina barn och barnbarn när Wilda fyller 8.
Han lät så pigg i telefonen för två dagar sedan när jag ringde till honom.

Saknaden är enorm. Jag älskar dig kära pappa <3 du kommer aldrig få veta hur mycket du betyder/betydde för mig.

Av Elin Alzén - 16 september 2018 18:45

Nu börjar det bli verklighet att vi ska bli fyra i familjen. I fredags gjorde jag min sista arbetsdag och det var rätt spännande. Nästan ingen av dom jag jobbar tsm med sa hejdå medans majoriteten på andra sektioner önskade mig lycka till. Man märker tydligt var man hör hemma på jobbet.

Nu ska jag få slappna av ett par dagar då jag räknar med att inom 14 dagar ska jag få hålla min lilla bebis i famnen.
Olivia gör mig så oerhört varm i hjärtat för hon pratar ofta om bror och berättar att hon ska hålla bebis i sina armar. Hoppas att hon tycker att det är lika roligt när lillebror väl har kommit som hon tycker att det är nu. Alla på Olivia dagis vet om att det finns bebis i magen för hon drar ofta upp tröjan på sig själv och berättar det :)
Älskade flicka <3

Nu är också allting nästan helt klart inför att bebisen ska komma. Har lite saker kvar i källaren att plocka upp men alla kläder är tvättade och sorterade i lådor, spjälsängen är upphöjd och nybäddad. Bara babyskyddet som ska in i bilen och sen är vi redo för att bli fyra i familjen!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards